Selasa, 29 Ogos 2017

24.08.2017 : INSENTIF RM50 MURID TAHUN 1 AKAUN SSPN-i

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Dalam Bajet 2017 yang diumumkan oleh Perdana Menteri Malaysia, salah satu intipati yang menguntungkan ibu bapa adalah Pemberian Insentif RM50 Kepada Pelajar Tahun 1 Dalam Bentuk Akaun SSPN-i Mulai Januari 2017. Bagi Sekolah Kebangsaan Tun Doktor Ismail, kami sangat menyambut baik insentif seperti ini kerana usaha ini adalah berbentuk masa hadapan.

Pada 24 Ogos yang lalu, warga pentadbir SKTDI telah pun mula memberika taklimat kepada semua ibu bapa tahun 1. Alhamdulillah, semua ibu bapa rasa bersyukur dengan instentif yang diberikan. Taklimat ini dikendalikan oleh Unit Hal Ehwal Murid, Puan Roszana binti Mohidin. Dalam taklimat beliau kepada para ibu bapa, beliau memaklumkan bahawa ibu bapa perlu membuka akaun SSPN-i terlebih dahulu.

Justeru itu, untuk makluman para pembaca, saya sertakan juga pautan untuk rujukan pihak tuan/puan mengenai Insentif yang diumumkan oleh pihak kerajaan Malaysia ini.


Di laman ini juga saya sertakan juga syarat-syarat penerimaan insentif ini yang dirujuk pada laman sesawang PTPTN Malaysia.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan