Isnin, 29 Januari 2018

24.01.2018 : LAWATAN PEMANTAUAN ICT DAN BILIK PAK 21 OLEH PKG SABAK BERNAM

Asalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada 24 Januari yang lalu bersamaan hari Rabu yang lalu, pegawai daripada PKG Sabak Bernam telah datang berkunjung ke SKTDI bagi menjalankan pemantauan ICT berhubung Instrumen Khidmat Bantu Bersepadu tahun 2018. Lokasi yang dituju adalah Makmal Komputer, Bilik Akses dan juga Bilik PAK 21.



Pegawai PKG yang datang ke SKTDI diketuai oleh En Ahmad Radzuan Bin Haji Idris. Pemantauan yang dijalankan adalah mengenai ICT, Frog VLE dan juga capaian kelajuan ZOOM internet sekolah. Selain itu, pemantauan mengenai PSS turut dijalankan oleh pegawai lain di pusat sumber.

Hasil daripada pemantauan itu, pihak sekolah dicadangkan agar sentiasa memantau dan menghantar laporan capaian internet kepada heldesk 1bestarinet dengan segera bagi memastikan kualiti internet yang diterima sentiasa mencapai tahap optimum.

Pada lokasi lawatan yang seterusnya adalah Bilik PAK 21 kami. Alhamdulillah, kami menerima maklum balas positif dan nasihat yang membina daripada pegawai PKG. Beliau turut mencadangkan agar dapat dinaik taraf kemudahan ICT di dalam Bilik PAK 21 seperti kemudahan televisyen yang boleh menjadi tempat murid merujuk info semasa bagi mendapatkan maklumat tambahan. Insyallah, kami akan berusaha menyediakan kemudahan seperti yang dimaksudkan untuk anak-anak murid SKTDI. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan