Ahad, 28 Januari 2018

22.01.2018 : TUAN RUMAH KEJOHANAN SEPAK TAKRAW MSSD SABAK BERNAM

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada 22 dan 23 Januari 2018, SKTDI telah menjadi tuan rumah bagi Kejohanan Sepak Takraw MSSD Sabak Bernam. Kejohanan kali ini telah berlangsung di dewan terbuka SMK Seri Bedena, Sungai Besar dan diurus sepenuhnya oleh guru-guru SKTDI di bawah pimpinan PK Kokurikulum, Pn Norazizah binti Othman dan juga Guru Sukan kami, En Iqbal bin Mahpod.

Ini merupakan pengalaman pertama bagi semua pegawai yang terlibat bagi sukan ini. Sebelum ini, kami telah ditugaskan sebagai pengelola sukan Bola Sepak daerah pada dua tahun yang lalu. Alhamdulillah, perjalanan sepanjang kejohanan sepak takraw pada tahun ini berjalan dengan lancar. Pengalaman tidak boleh dijual beli selagi tidak berhadapan dengannya!

Untuk pengetahuan semua, sepak takraw bukanlah sukan yang begitu dititik beratkan di SKTDI. Namun, atas semangat sukan 1Murid 1Sukan, sekolah telah berjaya menubuhkan 2 pasukan regu yang dipimpin oleh guru berpengalaman luas dalam sepak Takraw iaitu En Salihin bin Sanusi.

Pada majlis penutupan kejohanan, Tuan Guru Besar SKTDI, En. Mohd Khamsani bin Bahrun telah pun merasmikan penutupan kejohanan sepak takraw pada tahun ini.

Untuk maklumat semua, kita berjaya melayakkan diri ke peringkat kedua, suku akhir sebelum tewas kepada pihak lawan. Walaupun tewas, kami turut menerima 'signal' untuk terus menghantar wakil dalam kejohanan ini pada tahun hadapan.
































Tiada ulasan:

Catat Ulasan