Rabu, 31 Mei 2017

Sambutan Hari Guru di SKTDI 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Tanggal 16 Mei 2017 adalah merupakan satu tarikh yang ditunggu-tunggu oleh warga pendidik dan warga sekolah. Mana tidaknya, tarikh keramat inilah merupakan hari bagi meraikan guru di seluruh Malaysia dan kami, warga SKTDI tidak turut ketinggalan dalam meraikan hari yang bermakna ini.


Kelab Guru dan Staf (BAKES) telah merancang aktiviti yang bersesuai dengan sambutan Hari Guru pada tahun ini. Pada waktu pagi, kami mulakan majlis dengan bacaan surah Yassin dan doa kepada Allah agar majlis pada tahun ini diberkati dan diredhai olehNya. Selepas itu, bacaan perutusan oleh Guru Penolong kanan dan juga nyanyian "Kami Guru Malaysia". Dewan bergema dengan nyanyian dan ikrar guru-guru.


Selepas itu, aktiviti diteruskan lagi dengan aktiviti sukaneka di gelanggang sekolah. Guru dan staf dibahagikan kepada 6 kumpulan bagi mengambil bahagian dalam pertandingan Boling Bola Ragbi. Setiap orang hanya dibenarkan untuk membuat satu balingan bagi menjatuhkan kesemua botol air yang juga merupakan markah bagi setiap kumpulan. Alhamdulillah, semua terhibur dan gembira.


Selepas rehat, setiap kumpulan guru akan menaiki pentas untuk memperagakan pakaian kembar yang juga merupakan tema hari guru SKTDI pada tahun ini. Aktiviti kemuncak sambutan pada hari tersebut adalah persembahan setiap kumpulan. Bermacam jenis persembahan dipersembahkan pada hari itu. Semua guru dan murid bergembira.



Jom lihat gambar sambutan kami di sini :


Tiada ulasan:

Catat Ulasan