Rabu, 3 Mei 2017

MAJLIS PENYERAHAN TABLET GURU BERSAMA E-TUTOR & E-UTUSAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Pada 17 April 2017, daerah Sabak Bernam sekali lagi menjadi daerah pertama yang menerima Tablet Guru yang disertakan bersama dengan E-Tutor (tujuan pembelajaran) dan juga E-Utusan (Surat khabar digital) sebagai bacaan harian yang boleh dimuat turun seawal 5 pagi setiap hari. Pegawai kami yang terlibat menerima kesemua peranti ini adalah Cikgu Mohd Afiq bin Mohd Yusof, Guru Penyelaras Bestari dan juga guru pengiring iaitu Cikgu Wan Mohd Azsha bin Wan Ali di SAM Pasir Panjang, Sungai Besar.


Pada 19 April 2017 pula, satu majlis dan taklimat penggunaan Tablet Guru telah dijalankan di Pusat Sumber Sekolah. Semua guru telah hadir bagi mendengar taklimat yang disampaikan oleh Cikgu Mohd Afiq. Dalam taklimat tersebut, beliau meingatkan guru agar dapat menggunakan tablet ini dengan semaksimum yang boleh kerana di dalam setiap tablet telah dipasangkan perisian yang bertujuan untuk pendidikan. 



Setelah kesemua guru jelas, tibalah masa yang dinantikan semua iaitu penyerahan tablet kepada setiap guru. Setiap guru perlu menurunkan tandatangan penerimaan dan juga bersetuju agar SAP bagi tujuan waranti disimpan bersama semua guru oleh Cikgu Afiq.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan