Selasa, 2 Mei 2017

KEM MEMBACA 1MALAYSIA DI SKTDI

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Pada tahun ini, salah satu aktiviti tahunan yang perlu dilaksanakan ialah Kem Membaca 1Malaysia. Semua sekolah di Malaysia perlu menjalankan aktiviti ini dan pada 3 April yang lalu SKTDI telah pun melancarkan KM1M ini di dataran perhimpunan pagi. Semua guru dan murid terlibat dalam menjayakan majlis ini.


Majlis ini dimulakan dengan ucapan oleh Guru Penolong Kanan 1, En. Khaire bin Md Zen. Dalam ucapan beliau ada mengingatkan murid agar amalan membaca dijadikan sebagai satu budaya sekolah di mana ianya merupakan satu usaha dalam memartabatkan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan. Beliau turut menyeru agar murid-murid dapat terus membaca buku kerana cabaran pada hari ini adalah bersaing dengan dunia digital terutamanya telefon pintar yang menghanyutkan murid-murid. Beliau menyarankan agar murid-murid dapat menggunakan telefon pintar dengan sebaiknya dalam menerokai ilmu baru.

Majlis diteruskan lagi dengan upacara perasmian. Tuan Guru Besar, Tn Haji Mohd Khamsani bin Bahrun telah menarik jatuh gegantung sebagai simbolik bahawa KM1M telah pun bermula secara rasminya di Sekolah Kebangsaan Tun Doktor Ismail.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan