Rabu, 2 Mei 2018

29.04.2018 : KEJOHANAN SUKAN TAHUNAN SEKOLAH KALI KE-40

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Pada 24 April yang lalu, SKTDI telah pun mengadakan Kejohanan Sukan Tahunan Sekolah kali ke-40 yang berlangsung di padang sekolah. Semua guru, murid dan ibu bapa dijempurt bagi menjayakan majlis ini.

Tujuan sukan sekolah dijalankan adalah tidak lain dan tidak bukan adalah untuk memberi peluang kepad murid untuk terus menyertai sekurang-kurangnya satu aktiviti sukan secara positif seterusnya merealisasikan dasar pendidikan iaitu 1Murid 1Sukan (1M1S).

Dunia pendidikan di Malaysia telah pun berubah semenjak KSSR dilaksanakan. Maka, akademik bukanlah menjadi kayu pengukur kepada kejayaan dan kemenjadian seseorang murid. Maka, bidang kokurikulum dan potensi murid dalam bidang ini turut diukur dalam menjadi pentaksiran sekolah.




Keistimewaan kejohanan sukan pada tahun ini, majlis perasmian penutup telah dirasmikan oleh Yang Berbahagia Dato' Hj. Fasiah bin Hj. Mohd Fakeh, Exco Pendidikan Negeri Selangor Kerajaan Persekutuan Malaysia. Terima kasih kepada Dato' kerana sudi berkunjung ke majlis kami bagi menyempurnakan majlis perasmian ini.







Untuk pengetahuan pembaca, sebanyak 37 acara yang dipertandingkan dalam kejohanan sukan pada tahun ini. 11 daripadanya telah pun dijalankan sebelum hari kejohanan seperti acara lompat jauh, lontar peluru dan lain-lain lagi. Manakalah pada hari sebenar, 26 acara seterusnya dipertandingkan. Tahniah kepada pemenang!

Pada tahun ini, tema rasmi yang digunakan dan dipersetujui bersama adalah bertemakan robotik dan ICT. Dalam kejohanan pada tahun ini, rumah Merah telah membawakan maskot utama mereka iaitu Super Wing, manakala rumah Kuning turut tidak ketinggalan mempamerkan maskot yang dikenali sebagai BumbleBee dan rumah Biru pula mempamerkan maskot rekaan kreatif sendiri. Semuanya hebat dan mentap belaka!

Keputusan rasmi telah disahkan. Rumah sukan yang memperoleh mata tertinggi adalah rumah Merah, diikuti oleh rumah Kuning dan rumah Biru. Tahniah kepad pemenang. Tahun depan cuba lagi.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan