Khamis, 28 September 2017

27.09.2017 : JOHAN SHIELD KATMO RAGBI RIMAU

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Pada 27 September yang lalu, SKTDI telah menghantar satu pasukan ragbi bawah umur 11 tahun bagi mewakili kejohanan Katmo Ragbi Rimau bagi peringkat daerah Sabak Bernam untuk tahun 2017. Venue bagi kejohanan ini telah berlangsung di SK Seri Utama, Sungai Besar.

Seramai 10 buah pasukan telah mengambil bahagian dalam kategori ini. Tidak ketinggalan bagi Sk Tun Doktor Ismail. Kami turut menghantar 12 orang pemain ragbi cilik yang terdiri daripada 3 orang murid tahun 5 dan 9 orang murid tahun 4.

Untuk makluman semua, tahun ini merupakan tahun pertama SKTDI menghantar pasukan ragbi. Menurut kata Ketua Jurulatih Ragbi SKTDI, iaitu En Iqbal bin Mahpod, pasukan ragbi ini masih dalam proses pembangunan dan insyallah, hasil terbaik akan diperoleh pada tahun 2019 nanti apabila pasukan ini menjangkau usia 12 tahun. 

Dalam kejohanan tersebut, SKTDI telah berjaya mengalahkan SK Tok Khalifah dengan mata sebanyak 15-0. Alhamdulillah, kami amat bersyukur dan ini merupakan pengalaman pertama bagi kami. Kami telah dinobatkan sebagai Johan bagi kategori Shield.













Tiada ulasan:

Catat Ulasan