Jumaat, 7 Julai 2017

Terima Kasih Angkatan Pertahanan Awam Malaysia!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada 5 Julai yang lalu, SKTDI telah menerima kunjungan daripada Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM). Hal ini adalah rentetan daripada satu laporan yang dibuat oleh warga sekolah sendiri mengenai kehadiran reptilia berbisa yang sering kelihatan berada di dalam kawasan sekolah.

Reptilia yang dimaksudkan adalah 'ULAR'. Sebelum Hari raya Aidilfitri, warga sekolah ada melihat anak reptilia ini di dalam kawasan longkang sekolah. Dan pada hari ini, terdapat anak reptilia ini masih lagi berada di kawasan sekolah dengan saiz badannya yang lebih besar. Oleh itu, dengan tindakan pantas Penolong Kanan Hal Ehwal Murid, sepasukan APM telah datang memeriksa kawasan yang disyaki habitat sementara reptilia ini.

Oleh itu, kami ingin menasihati murid-murid agar sentiasa berwaspada setiap masa kemungkinan kemalangan yang tidak diduga. Jika berlaku kemalangan, sila laporkan terus kepada guru bertugas dan pentadbir agar tindakan seterusnya dapat diambil.

Kami sangat berterima kasih kepada pasukan APM kerana telah datang memeriksa keselamatan sekolah kami. Semoga tuan/puan sentiasa diberikan kekuatan bagi menjalankan tugas yang murni ini. 

Reptilia yangdikesan berada di kawasan sekolah. 
Reptilia ini ditemui oleh murid sekolah.

Kehadiran pasukan APM yang datang memeriksa kawasan sekolah. Habitat sementara reptilia disyaki berada di bawah bangunan ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan