Khamis, 18 Januari 2018

17.01.2018 : KEJOHANAN MERENTAS DESA PERINGKAT SEKOLAH 2018

Asalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada hari Rabu, 17 Januari 2018, aktiviti kokurikulum peringkat sekolah telah dimulakan dengan Kejohanan Merentas Desa peringkat SK Tun Dr Ismail yang berlangsung pada pukul 3.30 petang. Alhamdulillah, tiada masalah yang berlaku sepanjang kejohanan ini berlangsung.

Pada pukul 3.30 petang, murid bersama-sama melakukan aktiviti memanaskan badan bersama penyelaras kejohanan iaitu Ustaz saiful Azlan. Apabila peserta sudah merasa sedikit kehangatan pertandingan, peserta perempuan dilepaskan terlebih dahulu. Pelepas kejohanan disempurnakan oleh PK Pentadbiran iaitu Cikgu Husni bin Harun. Selang 10 minit kemudian, beliau turut melepaskan peserta lelaki.

Menurut penyelaras kejohanan, trek laluan merentas desa yang diguna pakai pada tahun ini adalah berjarak 4.3 kilometer mengelilingi kampung Tebuk Pulai. Alhamdulillah, semua peserta berusaha merebut tempat penamat yang menawarkan sehingga 15 medal kejohanan bagi setiap kategori lelaki dan perempuan. Syabas kepada anda semua.

Selepas penat berusaha menamatkan larian, akhirnya kita sampai ke acara kemuncak iaitu majlis penyampaian hadiah kepada para pemenang. Majlis ini telah disempurnakan oleh PK Kurikulum kami iaitu Cikgu Norazizah.
































Tiada ulasan:

Catat Ulasan