Selasa, 15 Ogos 2017

14.08.2017 : MAJLIS PELANCARAN SAMBUTAN BULAN KEMERDEKAAN PERINGKAT SEKOLAH 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Pada 14 ogos bersamaan dengan hari Isnin, Panitia Sejarah telah pun menjalankan majlis pelancaran Bulan kemerdekaan peringkat Sekolah Kebangsaan Tun Doktor Ismail pada tahun ini. Ketua panitianya iaitu Puan Jamilah bt Badri beserta guru yang lain telah pun merancang beberapa aktiviti menarik sepanjang bulan Ogos ini.



Majlis pelancaran dimulakan dengan ucapan oleh penyelaras program dan seterusnya ucapan serta gimik pelancaran yang disempurnakan oleh tuan guru besar, En. Mohd Khamsani bin Bahrun. Gimik pelancaran yang berlangsung semalam adalah sangat unik kerana empat orang pentadbir bersama-sama menyempurnakannya dengan mengecap tapak tangan pada poster yang telah disediakan.

Majlis diteruskan lagi dengan nyanyian lagu patriotik serta lagu tema Hari Kkemerdekaan tahun ini iaitu Sehati Sejiwa. Sebelum majlis bersurai, Cikgu Fitree telah diberi tanggungjawab untuk melaungkan "Merdeka" sebanyak tujuh kali di tapak perhimpunan sebagai simbolik bermulanya sambutan bulan kemerdekaan peringkat sekolah.




 












Tiada ulasan:

Catat Ulasan