Jumaat, 7 Julai 2017

Kami Sentiasa Bersedia! : Latihan Kebakaran Sekolah

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


SKTDI telah pun melaksanakan satu daripada aktviti sekolah selamat iaitu Latihan Menghadapi Kebakaran di Sekolah. Semua warga sekolah tidak terkecuali daripada mengikuti latihan ini.

Sebagaimana yang kita sedia maklum, kemalangan tidak boleh dijangka dan dipilih-pilih. Oleh itu, sebagai persediaan kami telah melaksanakan latihan kebakaran ini agar warga SKTDI sentiasa peka dan tahu dengan cara-cara menangani kebakaran dan juga cara menyelamatkan diri.

Kami telah pun berkumpul di lokasi yang telah ditetapkan iaitu di kawasan padang sekolah. Alhamdulillah, pada sesi latihan itu, tiada seorang daripada warga kami telah mengalami kemalangan kebakaran dan semuanya telah selamat. Walaupun begitu, terdapat juga beberapa aspek yang perlu diperhatikan dan diambil berat.

Penyelaras telah menegur sikap murid-murid yang tidak serius dalam menjalani latihan ini. Selain itu juga, pergerakan murid masih lagi berada dalam situasi yang agak kurang memuaskan walaupun murid berjaya berkumpul dalam tempoh masa kurang daripada 4 minit. Harapan SKTDI ialah pada sesi latihan lain, tempoh masa ini dapat diperbaiki dan keselamatan kami adalah 100%.











Tiada ulasan:

Catat Ulasan