Selasa, 2 Mei 2017

SKTDI TEMPAT KE-3 BOLA SEPAK MSSD SABAK BERNAM

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Terlebih dahulu ucapan syukur, Alhamdulillah kerana SKTDI telah pun berjaya menempatkan diri ke pusingan separuh akhir. Walaupun tewas kepada SK Dr Abdul Latif, tetapi kami telah berjaya memperoleh tempat ketiga selepas mengalahkan SK Batu 38 dengan sepakan penalti.

Pada tahun ini, SK Seri Utama merupakan tuan rumah sukan Bola Sepak peringkat MSSD Sabak Bernam. Tambahan itu pula, padang sekolah kami turut dijadikan sebagai arena bagi melancarkan pertandingan pada tahun ini.



Pada peringkat kumpulan, kami bermula dengan jaringan seri menetang SRAI Batu 1 dan beberapa sekolah lain. Tetapi, laluan kami dipermudahkan Allah dan kami telah berjaya layak ke pusingan seterusnya. Tahniah dan syabas kepada pasukan bola sepak sekolah di atas pencapaian pada tahun ini. Sekalung terima kasih kepada barisan jurulatih yang diketuai oleh Cikgu Muhammad Fitree bin Mohd Fuhaad dan Ustaz Saiful Azlan bin Tarli atas komitmen yang ditunjukkan sehingga melonjak nama SKTDI ke tahap ini. 


Pada tahun ini, tuan rumah telah berjaya mendapatkan tajaan daripada Bank Kerjasama Rakyat, Bank Rakyat sebagai penaja sukan pada kali ini. Untuk pengetahuan semua, tempat pertama dan kedua mendapat hadiah istimewa daripada Bank Rakyat iaitu hadiah sepasukan jersi bola. Manakala tempat ketiga, kami membawa pulang beg sekolah yang cantik turut disumbangkan oleh Bank Rakyat. Sekali lagi terima kasih.

Tempat pertama : SK Dr Abdul Latif
Tempat kedua : SK Seri Bahagia
Tempat Ketiga : SK Tun Dr Ismail
Tempat keempat : SK Batu 38







dan, pada 7 Mei, sekolah menerima mesej Whatapps bahawa foto Kejohanan Bola Sepak MSSD Sabak Bernam telah terpampang di dada akhbar Metro Ahad. Tahniah diucapkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan